Nade Mží 1, Plzeň 318 00
tel.: 377 381 141
info@hotelovka-plzen.cz

Vyřizování stížností, informací, podnětů

Tento článek Vám poskytne informaci o správném postupu při vyřizování stížností, oznámení a podnětů na Akademii hotelnictví a cestovního ruchu - střední škola, s.r.o.

V příloze pak naleznete další informace, včetně počtu poskytovaných informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v loňském školním roce.

Informace je velmi široký, mnohoznačný pojem, který se užívá v různých významech. V nejobecnějším smyslu je informace chápána jako údaj o prostředí, jeho stavu a procesech v něm probíhajících. Informace snižuje nebo odstraňuje neurčitost. Informace je faktický údaj, nikoliv komentář, názor na určitou skutečnost či výklad právního předpisu.

  • Stížnost je takové podání, které se týká zájmů stěžovatele.
  • Oznámení je takové podání, kterým má být odstraněn jednotlivý nedostatek.
  • Podnět je takové podání, kterým je sledován širší společenský prospěch.
  • Odvolání: proti rozhodnutí ředitelky školy se lze odvolat podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.
  • Odvolání se podává ředitelce školy a odvolacím orgánem je zřizovatel. Stížnost proti podmínkám, průběhu a výsledkům vzdělávání se podává učitelům jednotlivých předmětů, třídním učitelům, výchovnému poradci, ředitelce školy, zřizovateli, České školní inspekci

Podmínky k vyřizování stížností jsou dány zákony č. 561/2004 Sb., školský zákon, a zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace je stanoven zákonem č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Zpracovávám...
Napište nám